مسجد دولما باغچه استانبول

مسجد دولما باغچه استانبول| Dolmabahce Mosque Istanbul

مسجد دولما باغچه استانبول

مسجد دولما باغچه استانبول (Dolmabahce Mosque Istanbul) از تور استانبول فروردین 97 جمله دیدنیهای استانبول است که جزء معروف ترین مساجد استانبول تور استانبول به شمار می رود. این مسجد زیبا در ساحل و در قسمت جنوبی کاخ دولما باغچه واقع شده است. مسجد دولما باغچه استانبول به دستور مادر ملکه بزمی آلم ولیده سلطان و بین سال های 1853 تا 1855 تاسیس شده است. مسجد دولما باغچه استانبول به سبک عثمانی طراحی شده است. تور استانبول اسفند 96 آقای بالیان معماری این مسجد را برعهده داشته است. مسجد دولما باغچه استانبول از دو مناره به ارتفاع 4025 متری تشکیل شده است. گردشگران تور استانبول هر ساله از این بنای دیدنی بازدید می کنند. و از معماری و فضای زیبای مسجد لذت تور استانبول اسفند می برند.

 

مسجد دولما باغچه استانبول

تصویر مسجد دولما باغچه استانبول

مسجد دولما باغچه استانبول

تصویر مسجد دولما باغچه استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول| Ortakoy Mosque Istanbul

مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول (Ortakoy Mosque Istanbul) از جمله دیدنیهای استانبول می باشد که در منطقه بشیکتاش و در ساحل تنگه بسفر واقع شده است. مسجد اورتاکوی استانبول تور استانبول نوروز به دستور سلطان عبدالمجید عثمانی بین سال های 1854 تا 1856 تاسیس شده است. مسجد اورتاکوی استانبول دارای معماری نئوباروک است. مسجد اورتاکوی استانبول از یک گنبد تشکیل شده است. مسجد اورتاکوی استانبول نسبت به سایر مساجد استانبول دارای اندازه ای کوچک است. در سال 2013 مسجد اورتاکوی استانبول مورد مرمت قرار گرفت و پس از یک سال و نیم مجددا افتتاح شد. این تور استانبول نوروز 97 مسجد در بین مردم استانبول به مسجد کبیر مجیدیه نیز شهرت دارد. از ویژگیهای این مسجد پنجره های وسیع و بلند است تور استانبول فروردین که به شکلی قرار داده شده است که نور متغیر تنگه را به داخل مسجد منعکس می نماید. این مسجد شامل دو مناره پله دار با یک جایگاه موذن است تور استانبول فروردین 97 که دیوارهای آن با سنگ سفید مزین شده است. محراب و منبر دارای ظریف کاری های ویژه ای است و از موزائیک و مرمر ساخته شده است. گردشگران تور استانبول می توانند از معماری و ویژگیهای خاص این مسجد تور استانبول اسفند لذت ببرند.

 

مسجد اورتاکوی استانبول

تصویر مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی استانبول

تصویر مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد ایوب سلطان استانبول (Eyup Sultan Mosque Istanbul) تور استانبول نوروز 97 از جمله دیدنیهای استانبول می باشد که در ساحل جنوبی هالیچ و شاخ طلایی واقع شده است. مسجد ایوب سلطان استانبول جزء اولین مساجد ساخته شده در استانبول پس از فتح این شهر به شمار می رود. و حدود 560 سال قدمت دارد. تور استانبول تعطیلات عید 97 مسجد ایوب سلطان استانبول حدود پنج سال پس از فتح قسطنطنیه در سال 1458 توسط عثمانیان احداث گردید. بر اثر زلزله در اواخر قرن 18 بیشتر بخش های این مسجد خراب گردید و در سال 1800 کل مسجد به جز مناره های آن کاملا تخریب و از دوباره ساخته شد. تور استانبول تعطیلات عید آرامگاه ابو ایوب انصاری که یکی از اصحاب پیامبر است در قسمت شمالی حیاط مسجد ایوب سلطان استانبول و رو به روی ورودی اصلی صحن مسجد قرار گرفته است. مسلمانان و گردشگران تور استانبول زیادی این مقبره را زیارت می کنند. و از بازدید تور استانبول نوروز این مسجد تاریخی و زیبا لذت می برند.

 

مسجد ایوب سلطان استانبول

تصویر مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد ایوب سلطان استانبول

تصویر مسجد ایوب سلطان استانبول

مسجد شاکرین استانبول

مسجد شاکرین استانبول| Sakirin Mosque Istanbul

مسجد شاکرین استانبول

مسجد شاکرین استانبول (Sakirin Mosque Istanbul) از جمله جاذبه های گردشگری تور استانبول تعطیلات عید 97 است که به عنوان جدیدترین و مدرن ترین مساجد در استانبول به شمار می رود. مسجد شاکرین استانبول دارای طراحی خاصی است و کاملا متفاوت تر از سایر مساجدی است که در استانبول دیده می شود. جالب است بدانید تور استانبول تعطیلات عید معماری این مسجد را یک بانو انجام داده است. مسجد شاکرین استانبول در سال 2005 در بخش آسیایی استانبول تاسیس شده است. مسجد شاکرین استانبول در زمینی به مساحت 10000 متر مربع و با مساحت 3000 متر مربعی ساخته شده است تور استانبول نوروز که به درخواست خانواده شاکرین که از بازماندگان خیرین نیکوکار هستند، تاسیس شده است. تور استانبول نوروز 97 مسجد شاکرین استانبول از دو مناره به ارتفاع 35 متری که سه سمت آن شیشه ای است، تشکیل شده است. گردشگران تور استانبول می توانند از معماری خاص و مدرن این مسجد لذت ببرند.

 

مسجد شاکرین استانبول

تصویر مسجد شاکرین استانبول

مسجد شاکرین استانبول

تصویر مسجد شاکرین استانبول

مسجد شاکرین استانبول

تصویر مسجد شاکرین استانبول

مسجد بایزید استانبول

مسجد بایزید استانبول| Bayezid II Mosque Istanbul

مسجد بایزید استانبول

مسجد بایزید استانبول (Bayezid II Mosque Istanbul) یکی از دیدنیهای استانبول است که مربوط به دوره عثمانی است. در ساخت این مسجد از مسجد ایاصوفیا استانبول الهام گرفته شده است. تور استانبول فروردین این مسجد در میدان بایزید واقع شده است. مسجد بایزید استانبول به دستور سلطان بایزید دوم و توسط معمار یعقوب شاه ساخته شده است. ساخت این مسجد بین سال های 1501 تا 1506 به طول انجامیده است. سلطان بایزد در سال 1512 فوت می کند و در حیاط مسجد بایزید استانبول در کنار خانواده اش به خاک سپرده می شود. مسجد بایزید استانبول از حیث معماری و تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این مسجد از دو مناره و گنبد تشکیل شده است که گنبد اصلی دارای 44 متر طول است. گنبد این مسجد در اثر زلزله در سال 1509 به تور استانبول فروردین 97 طور ناچیزی تخریب شد و توسط معمار سینان در سال 1573 مورد بازسازی قرار گرفته است. مدرسه، حمام و ساختمان های دیگری حول این مسجد را تشکیل داده اند. به دستور سلطان عبدالحمید دوم در سال 1882 آشپزخانه مسجد بایزید استانبول به یک کتابخانه دولتی مبدل گشت که شامل 120000 کتاب و 7000 کتاب خطی است. باغ کوچکی در پشت این مسجد دیده می شود که مقبره بایزید دوم تور استانبول در این باغ می باشد. در سال 1580 به وسیله معمار سینان زیر این باغ را دالانی از مغازه های مختلف تاسیس نمود که از پول اجاره آن ها برای تامین مخارج مسجد استفاده می شود. گردشگران تور استانبول می توانند از معماری خاص این مسجد لذت تور استانبول اسفند ببرند.

 

مسجد بایزید استانبول

تصویر مسجد بایزید استانبول

مسجد بایزید استانبول

تصویر مسجد بایزید استانبول

مسجد بایزید استانبول

تصویر مسجد بایزید استانبول